هر کودک یک کتاب – موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران

کاربران شبکه‌های اجتماعی به تازگی پویشی را با عنوان #هر_کودک_یک_کتاب دنبال می‌کنند که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و کودکان با سه زبان فارسی، پشتو و ازبک را مورد هدف قرار می‌دهد. این پویش اجتماعی در اصل با هدف جمع‌آوری هزینه چاپ کتاب برای کودکان راه‌اندازی شده است و استقبال گسترده از آن باعث شده پس از مدتی کاربران فارسی زبان و ازبک هم آن را دنبال کنند.
از آنجایی که کودکان افغانستان، ساعت‌های زیادی از زندگی خود را مشغول به کار هستند و کمتر سراغ تحصیل می‌روند، این کمپین اجتماعی سعی می‌کند کودکان کار را با فضای علم و دانش آشنا کند و کتاب‌های مفید را در اختیار آنها بگذارد.
کمپین اجتماعی #هر_کودک_یک_کتاب نخستین بار توسط «گروه گهواره» راه‌اندازی شد که به‌صورت هدفمند هزینه چاپ کتاب به زبان فارسی، پشتو و ازبکی را جمع‌آوری می‌کند و با نویسندگان، شاعران، مترجمان، ویراستاران و… در ارتباط است تا بتواند حوزه کتاب کودک را بیش از پیش رونق دهد. هزینه‌هایی که در این پویش اجتماعی جمع‌آوری می‌شود برای چاپ و نشر کتاب در نسخه‌های کاغذی و الکترونیک صرف می‌شود و کودکان با سه زبان یاد شده می‌توانند از طریق هشتگ مذکور کتاب‌هایی را در حوزه شعر، افسانه، سرگرمی و معلومات عمومی در اختیار بگیرند.

ادامه خبر را در اینجا بخوانید.

دیدگاه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید